10 kroků k hlubokému spánku

Nic nemá tak blahodárný vliv na vaši každodenní aktivitu, jako zdravý a hluboký noční spánek. Ale co dělat, když po namáhavém pracovním dnu se nemůžete vůbec uvolnit, dokonce se v posteli převalujete z boku na bok a znovu prožíváte vše, co jste ten den zažili? Je možné, že vám níže uvedené rady pomohou přehodnotit svůj režim dne a jednou provždy se zbavíte nespavosti.

Jak zvítězit nad nespavostí

Jak zvítězit nad nespavostí

Nic nemá tak blahodárný vliv na vaši každodenní aktivitu, jako zdravý a hluboký noční spánek. Ale co dělat, když po namáhavém pracovním dnu se nemůžete vůbec uvolnit, dokonce se v posteli převalujete z boku na bok a znovu prožíváte vše, co jste ten den zažili? Je možné, že vám níže uvedené rady pomohou přehodnotit svůj režim dne a jednou provždy se zbavíte nespavosti.

Zkraťte dobu, strávenou před obrazovkou Přestaňte číst elektronickou poštu nebo se dívat na televizní pořady těsně před tím, než si jdete lehnout. Nejnovější výzkumy dokázaly, že lidem, kteří před spaním dlouho vysedávají před televizní obrazovkou nebo před monitorem, se podstatně snižuje kvalita spánku. Problém je v tom, že zařízení, která vyzařují blikající světlo, působí stimulačně na činnost mozku a jakoby u něj navozuje “bojovou pohotovost”. Copak zrovna tohle před spaním potřebujeme?

Sport je zárukou nejen dobrého spánku, ... ale zdraví celkově. Jen si naplánujte sportovní výkony na dopolední nebo odpolední dobu - v žádném případě ne na pozdní večer, jinak bude efekt opačný.

Sklenice mléka na noc - a máte zajištěn tvrdý spánek O tom, že některé potraviny ulehčují a zlepšují kvalitu spánku, se ví už dlouho. A proč si myslíte, že v některých rodinách je zvykem podávat dětem na noc sklenici mléka? Není špatné přidat do něj lžičku medu - ten má rovněž blahodárné účinky na spánek. A někdo dokonce doporučuje vypít na noc heřmánkový čaj. Yahoo Food doporučuje zařadit do jídelníčku banány, brambory, ovesnou kaši a celozrné pečivo.

Zdřímnout si na pracovišti není na škodu Krátké 20-ti minutové pauzy, během kterých je možné si zdřímnout, získávají čím dál větší popularitu. V kancelářích velkých společností se instalují speciální zařízení (sleep pods) a programová vybavení, podobná Pzizz, která vytvářejí příznivý relaxační efekt.

Nepoužívejte příliš hlasitý budík Odstraňte z ložnice budík s příliš hlasitým nebo ostrým zvoněním - jednou by vám mohl přivodit infarkt. Mimochodem, někteří lidé se rádi probouzejí za zvuků příjemné melodie, která k nim zní z rádia. A pamatujte si, že nejlepším biologickým budíkem je náš organismus. Tak se večer "naprogramujte" na tu dobu, kdy se chcete probudit

"Noc řeší libovolné problémy - jednoduché i složité" Máte před sebou složitý problém nebo se jich nahromadilo více? Pospěte si - ne nadarmo se říká, že ráno je moudřejší večera. Specialisté slibují, že když se dobře vyspíte, pak určitě najdete potřebné řešení.

Záchranné vizualizace Pokud se vám vůbec nedaří usnout a slyšíte jen nekonečné tikání hodin, s hořkostí si představujete, že se zítra asi nebudete moc lišit od zombi, vezměte si na pomoc meditativní vizualizaci. O tom, jak zvítězit nad nespavostí pomocí "Modré Energie", si můžete přečíst zde.

Metoda Salvadora Dalího Jak neusnout v ten nejnevhodnější okamžik po probdělé noci? Svérázné řešení tohoto problému našel malíř Salvador Dali: když o něčem přemýšlel, bral do ruky lžičku. Jakmile začal usínat, lžička mu vyklouzla z prstů a s rachotem padala na podlahu, a tím umělce probudila.

Kofeinový budíček Stará prověřený způsob: po 15-ti minutové přestávce na spánek vás probere a na nohy postaví šálek silné kávy.

Snění bez děsů Naučte se kontrolovat své sny. Zaveďte si deník snění a zkuste si osvojit jednu z technik "čistého snu".

zdroj: http://lifehacker.com/softwar...

Tagy

spánek,

Související články

Články z rubriky Společnost, lidé, Medicína, zdraví,

« Život ze zkumavky mládí po 400 let »